nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, October 06, 2006

kissa på pottan


Till och från under en tid har vi sprungit och lagt ut handdukar efter Nora. Japp, vi pottränar. Från att hon vägrat sitta på pottan alls har hon gått till att sitta en liiten liten stund och sen säga det komer inget och blåvägrar försöka igen. Men idag kom värsta genombrottet (jag började nästa tjura)Vi sitter och käkar. Hon glider tyst ner från stolen springer upp för trappan och in på toan. Vi hör pottan skrapa mot golvet (Vi sitter blixtstilla och lyssnar - inklusive våra middagsgäster), det blir tyst en stund sen skrapar pottan igen. Hon spolar på toaletten och ropar Jag leker på mitt rum! Hajjar ni??? Hon sprang upp, kissade på pottan och tömde det på toan och spolade. Jag vill bara ge henne alla klistermärken i hela världen!!!

Vi har bebis-besök ikväll och Nora är helt förstummad. Hon har klappat, pussat haft i knät, sjungit för lillla Leo. Eller Levo som hon säger.

2 Comments:

  • At 10:04 am , Anonymous Anonymous said...

    Jaa, baggis!...

     
  • At 4:54 pm , Blogger hampa said...

    Mia: Ja, helt plötsligt var de det. Men i min värld var de värsta stora...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home