nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, October 18, 2006

Om jag äter fisk blir jag frisk

Innan jag fick barn tyckte jag de verkade va värsta lyxen att få vara hemma med sjukt barn. Idag kan jag säga att jag inte tycker det - det är sjukt tråkigt.. (Haha vilket Hegerfors skämt)
Dag 1: jättehög feber, hon ligger på soffan och jag får inte gå därifrån. Panikledsen när jag går (läs springer) på toa. Jag sätter på Pippi-dvd. Hon storgråter och vill inte se mer. Den var för läskig. Jag studsar upp och stänger av - byter till animal Planet.
Dag 2: Något piggare och något mer bossigare. Sitt inte där,där ska jag sitta! Tuut tut, nu ska jag köra vagnen här. Akta dig! Och som en cirkushund studsar jag fram och tillbaka. Hon vill se Latjo-Lajban och köper inte alls att det inte visas dygnet runt. Vill ha mat. Jag gör ordning maten och då vill hon inte ha längre. Vad vill du ha´då? Hon svarar Ingenting. Hmm, jag känner igen det svaret!!!

Jörgen lärde henne värsta ramsan idag. Om jag äter fisk blir jag frisk. Den sprang hon runt och upprepade oavbrutet.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home