nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, November 13, 2006

dagis-cv

Vi längtar, pratar, saknar och räknar dagar. Och jag väljer kanaler själv. Canal+ Sport går fetbort.

Om jag vore lika konservativ som Nora skulle jag lätt få diagnosen tvångssyndrom. Jag tror att alla barn är sånna?! Det ska liksom vara som det brukar. Alltid, jämt, hela tiden. Tävlingen till pallen varje kväll. Viskningsleken innan vi släcker lampan varje kväll. Måste ringa på dörrklockan innan hon går in - och jag måste fråga vem det är, morfar svarar hon och då ska jag säga välkommen. Varje dag!! Tar jag hennes repliker så rättar hon mig. Du säger inte, jag säger... Värsta chefsegenskaperna. Hon kan skriva i sin dagis-CV. Jag tycker om att leda och fördela arbete

4 Comments:

  • At 9:52 pm , Anonymous Anonymous said...

    Släktdrag ????

    /mormor Ewa

     
  • At 7:18 am , Blogger hampa said...

    Vad? Tvångssyndromen?! :D

     
  • At 11:47 am , Anonymous Anonymous said...

    Nää "chefsegenskaperna" !!!!

     
  • At 2:20 pm , Anonymous Anonymous said...

    HAHAHA!! Det måste vara Pappas gener!!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home