nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, November 30, 2006

ja eller nej

Vad är det med mig och fasta jobb? Jag har i hela mitt liv haft vikariat och det har aldrig vart några problem. Hade föresten fast anställning för 1 år sen - i en vecka sen sa jag upp mig.. Nu börjar jag bli vuxen (Hjälp!!) och behöver ha framhållning, så eftersom jag vet att mitt vik. går ut snart så har jag vart duktig och sökt, 0ch fått jobb. Men jag freakar ut. Det känns skitläskigt. Tänk om jag inte trivs, tänk om jag ångrar mig. Det känns som om jag ska gifta mig. Kan jag verkligen lova detta? Jag vet ju om fördelarna; given inkomst varje månad, betald semester och långsiktigt patientarbete OCH att jag kan säga upp mig om jag vill men ändå är det megastort att tacka ja till en fast anställning. Imorgon ska jag ringa chefen igen.. Ja eller nej.

5 Comments:

  • At 5:00 pm , Anonymous Anonymous said...

    Ja, tänk om... vad jag vet har du varit vuxen ganska länge. Du har dessutom volvo, villa, vidbatting typ.
    /alis

     
  • At 11:23 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Jaag vet! Men jag vill ju tro att jag är en liten rebell, som gör vad som faller mig in.

     
  • At 11:29 pm , Blogger hampa said...

    Föresten så sa jag ja till jobbet. Så mycket för "rebell"...

     
  • At 7:04 am , Blogger Minna said...

    vadda fo jobb? det dar i Nacka???

     
  • At 10:03 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Jepp.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home