nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, November 09, 2006

mammas fru

Dagens underbara från Nora

mamma och Nora:
- Jag vill inte ha min pappa. Jag vill byta.
- OJ!!! Vilken pappa vill du ha´då?
- Katten Assar.

Pappa och Nora:
- Tobbe gör såå. (Gör tummen upp)Han är rolig.
- Vem är Tobbe?
- Han på mammas jobb!
- Jaha, mammas jobbarkompis.
- Nä, mammas fru.

Det är ju tur att Noras kompis heter Tobbe och att jag inte har nån kollega som heter Tobbe. Kunde ha skapat smärre relationsproblem :D

6 Comments:

  • At 10:33 pm , Anonymous Anonymous said...

    Hahaha... klockrent!

    Hoppas att vi får se er i Båstad i veckan. Var så längesedan jag träffade lilla Nora och dig!
    Vår hall är inte lika fin som er, men den har många krokar och duger att ställa barnvagnen i =D

    Kramar/ L

     
  • At 8:33 am , Blogger Minna said...

    Heheheh.

     
  • At 6:43 pm , Blogger hampa said...

    L: Ibland är hon så klockren så an bara döör.
    Minna: Eller hur?!

     
  • At 7:01 pm , Anonymous Anonymous said...

    -Låååt mej vara ifred "momo"
    -Sluta jetas med en sur min och sina små armar i kors.
    Nora har en förmåga att få mej att skratta och känna mej glad,även att det är november och att det ösregnar ute......
    /mormor Ewa

     
  • At 9:35 pm , Blogger hampa said...

    Mormor Ewa: Du retas väl inte???

     
  • At 12:16 pm , Anonymous Anonymous said...

    Det gör ont att medge att jag är sämst på det i familjen....))ewa

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home