nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, November 23, 2006

tjyvlyssnat

Läst på tjyvlyssnat.se Jag gapskrattade.

(Två skatekillar ~20 samtalar ganska lågmält.)
Kille 1: Jag åkte i finkan i helgen, så pinsamt...
Kille 2: Jo, jag hörde det!
Kille 1: Ja... jag var helt säker på att det var en taxi. Jag menar, jag fattar ju att de blev lite paffa när jag slet upp framdörren och brölade "100 spänn till Trångsund"!
Kille 2: Hahaha... Vad sa de då?
Kille 1: Sa och sa... De satte handfängsel på mig och tryckte in mig i baksätet. Det är ett jävla överförmynderi i polisväsedet.
Kille 2: Fast man kan ju anta att du var lite väl packad...
Kille 1: Helvete, så där är jag ju varje helg.


(Man ~45 kryper runt i gräset och verkar leta efter något. Två pojkar ~7 kommer fram till honom, stannar och ser på.)
Pojke 1: Vad letar du efter?
Mannen (surt): En ring.
Pojke 2: Har du tappat din ring?
Mannen: Nej, den blev kastad! Från det fönstret däruppe...

3 Comments:

  • At 8:11 am , Anonymous Anonymous said...

    Har blivit helt torsk på Tjuvlyssnat.Höll på att dö när jag läste om killen som trodde snutbilen var taxi:)
    /G

     
  • At 11:20 am , Anonymous Anonymous said...

    Hej! Vad roligt att du gillar min sida! Din är himla trevlig den med, vilken underbar tjej lilla Nora verkar vara! :-)

     
  • At 10:35 am , Blogger hampa said...

    G: Så dj-a roligt!
    Jenny: Hon är fantastiskt underbar :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home