nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, November 08, 2006

yoga

Jag har vart på yoga för första gången. Lät som en kul grej, tänkte att det kunde vara nått för mig. Uthållighet och tålamod är ju inte riktigt minna kännetecken. Men det enda jag kunde tänka på var att faan va ont de gör i ryggen och va högt hon andas. Till slut satt jag och funderade på om jag hade nån Nezeril i väskan som jag kunde ge till kvinnan brevid mig. Mitt tålamod tog ju slut (som jag borde ha insett..) ganska snart och jag satt där min mina fötter som somnat, ryggen som värkte och fnittret som då och då ville bubbla ut.

När instruktören sa att vi skulle kupa våra händer och känna hur våran kropp och själ skulle ta emot världens gudomligheter så ville jag bara att tiden skulle ta slut så jag fick lämna stället till nån som uppskattar yoga.

3 Comments:

  • At 8:28 am , Blogger Minna said...

    det där hade jag kunnat tala om för dig så hade du sluppit att gå.

     
  • At 11:26 am , Anonymous Anonymous said...

    Jag tror att pilates är något bättre, men jag är inte säker..

     
  • At 6:11 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Du kan bli min Blossom. PT lixom..
    Mia: Nya träningsformer får vänta ett tag men när jag är redo igen så rapporterar jag hur de var.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home