nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, January 14, 2007

en lillebror

Jag har ju vart mellan jobb i ett tag nu och fredags hade jag planerat mitt lyxliv med lite träning, läsa och allmänt leva slapparliv. Men så blev det inte. Kl 05.15 ringde min kompis M och sa att nu var det dax för dom att åka till BB. Jag hade lovat att vara barnis till deras Isabell så min fredag blev inte så lugn som jag planerat. Jag var vaken från 05 på morgonen, hade två busfrön att se till. Tacksam över vårt stora vardagsrum där de sprang och jagade varandra. Mellis däremot var ingen lek. Det var blåbärssoppa över hela köket, mackor på golvet och vatten i hela Noras knä. Jag sprang som ett skållat troll hela dan. Är flera kids knepet för min planerade viktnedgång? Det gick iallafall skitbra allting. Men när mamman och pappan kom (med den nya lillebrodern) frågade jag Isabelle om hon ville komma igen. Det ville hon. Men när jag frågade om hon ville sova över igen svarade hon bestämt "Näääj"

2 Comments:

  • At 1:04 pm , Blogger Minna said...

    ahhaah. jag skulle vilja se dig springa som ett "skållat troll"
    hahaha.

    Som min pappa brukar säga:

    "han skrek som huggen av en stucken gris"

     
  • At 2:32 pm , Blogger hampa said...

    Det har jag aldrig hört - det ska jag försöka komma ihåg :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home