nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, January 23, 2007

svar på tal

Hur kommer det sig att friska vuxna männsiskor inte känner att de stinker svett?? Då menar jag inte Shit, bussen kommer. Jag måste ruscha 100 meter utan jag tar samma skjorta som jag haft senaste fem månaderna. Ingrodd gammal äcklig svett. Känner man inte det?

Idag funderar jag över hur verbal Nora tänker bli. Imorse höll hon på att leka i sitt rum.
Jag: Har du sett va mycket snö de kommit?Hon tittar ut och utbrister besviket: Jag har sedan sett de där!

Helt plötsligt börjar hon bära ut en massa leksaker i vardagsrummet.
Jag: Alla leksaker du bär ut, bär du tillbaka dom sen?
Hon hytter med sitt lilla pekfinger och säger Jaa, men inte nu.

Vi håller på att klä på oss ytterkläderna och då säger hon
Mamma, jag ääälskar dig!
Varav jag svarar Å jag älskar dig. Jag vet svarar sötnosen då.

2 Comments:

  • At 10:21 pm , Anonymous Anonymous said...

    hahaha! Visst är det roligt med våra verbala små tjejer...

    Nova tittade ut och sa:
    -Inte ett moln på himlen!
    Jag kollar helt förvånat ut och konstaterar, nä den är helt jämngrå. :-)
    Idag när vi kom hem från dagis pratade vi om vilken färg folk vi känner har på ögonen varpå hon säger;
    -Nova har vit i ögonen.
    -Ja, och blå! säger jag.
    Hon tittar på mig och säger inget. -Och blå är dom ju, säger jag igen! -Nä, inte en gång till, får jag till svar... :-)

     
  • At 10:38 pm , Blogger hampa said...

    Viktoria: Vad rör sig där inne? Läste eran dagbok - skrattade gott åt "Skärp dig"

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home