nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, February 10, 2007

gamla mamma


Det är fantastiskt roligt att lyssna på Nora. Just nu kommer det ofattbara saker ur hennes mun. Igår var vi och hälsade på M och hennes familj bla deras 4 veckor gamla lillebror. Nora är fortfarande väldigt farcinerad av bebisar vilket ledde till det här samtalet.

- Mamma. Om jag får en bebis blir jag storasyster, du med och pappa blir storebror!
- Njae. Om jag får en bebis blir du storasyster men när du blir stor och får en egen bebis blir jag mormor.
- Nääj. Du är mamma. Du blir storasyster!!!

Ett mindre roligt uttryck kom när hon skulle sova. Då klappade hon mig på huvudet och sa Min gamla lilla mamma. Eller Jag kan lälpa mig fälv är inte helt ovanlig här hemma.

2 Comments:

  • At 5:04 pm , Anonymous Anonymous said...

    När Sonen var liten, sa han: "Mamma när du blir gammal o liten ska jag ta hand om dig."
    Det påminner jag honom, om med jämna mellanrum...

     
  • At 11:33 pm , Blogger hampa said...

    Alis: haha.. De är bra att du påminer honom. Sagt är sagt kommer aldrig mer tillbaks!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home