nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, February 12, 2007

Mr good guy

För att göra en kort historia lång så har vi blivit tillfrågad av en kompis kompis, som är etnolog, om vi vill vara med i en årslång undersöknig av barnfamiljer. Vi tackade ja. Idag mailade jag henne och svamlade om våran vecka som gått. Jag skrev (bla) ungefär att det går jättebra att ha barnvakt till Nora. Hon talar om vad som ska göras; tandborstning, bad och pyjamas bla bla.
Men idag var henes morfar barnis när jag ooch J tränade boxning ihop (istället för familjeterapi :)) Vi rabblade snabbt vad som gällde. Det är ju inte första ggn han lägger henne så inga problem!? När vi kom hem kvart i nio, långt passerat Noras bedtime, möttes vi av små fötter som sprang på övervåningen och högljudda skratt. När jag sa med bestämd stämma att de var läggdax började hon gråta krokodiltåtar, sprang in i morfars famn och hulkade Jag vill va hos dig! Morfarn kramade henne och log nöjt. Han blev dagens Mr Good guy. Ni hajjar vad jag blev va??

6 Comments:

  • At 11:05 pm , Anonymous Anonymous said...

    Jag ser hela bilden framför mig och - förlåt - jag kan inte låta bli att skratta!

     
  • At 11:07 pm , Blogger Minna said...

    you are the evil mean mum!!!!!!!!

     
  • At 11:21 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Va tror du morfarn gjorde då? Skitnöjd.
    Minna: Jag var bäst innan vi drog men sen blev jag tok-evil.

     
  • At 11:34 am , Anonymous Anonymous said...

    Det var det jag förstod! Hans leende var väl från ena örat till det andra!!

     
  • At 5:11 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Japp, precis så.

     
  • At 11:22 pm , Anonymous Anonymous said...

    För övrigt tycker jag att boxning är skitcoolt istället för terapi!!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home