nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, February 28, 2007

Torsten Flink vs Nora

Det är alltid svårt att återberätta roliga situationer men jag måste få försöka.

Noras mormor var här på kvällen och lekte järnet. Dom byggde koja här i vardagsrummet och ena sekunden var dom Bosse, Lasse, Britta, Lisa, Anna (Alla ungarna från Alla vi barn i Bullerbyn) sen andra sekunden efter var dom kamlen och hästen, bebisen och mamman. Dom kröp runt här på golvet (bara den synen att få se sin morsa krypa runt och låta som en kamel..) Men Nora har ju tagit på sig rollen som lekregissör så mormorn visste ju aldrig vem hon var. Mormorn trodde hon var Bosse då säger Nora NÄÄ, du är ju Hästen. Jaha, mormorn blev häst och gnäggade. Sen säger Nora att dom skulle gå till skolan och glad i hågen kröp mormorn iväg till skolantills hon ryter NÄÄÄJ, vi ska ju till centrum. Så där höll det på.

Pratade med mormorn lite senare då sa hon att hon var trött. Inte av själva lekandet utan för att manuset var så oklart. Vi kontstaterade att Nora som regissör är lika fladdrig som Torsten Flink. Roligt?? Vi skrattade så tårarna rann iallafall.

6 Comments:

  • At 1:33 pm , Anonymous Anonymous said...

    hahaha! men hon är bra mycket sötare än han! :-)

     
  • At 1:35 pm , Anonymous Anonymous said...

    (jag rättar mig själv...) "honom"
    ;-)

     
  • At 2:28 pm , Blogger hampa said...

    Viktoria: Ja,helt klart mycket sötare än honom..

     
  • At 9:01 pm , Anonymous Anonymous said...

    Att vara skådespelare utan manus är som ha dålig chef....
    Gör så... näää så...inte såå...fan tänk du fattar inget.....
    Du får sparken-jag som tyckte jag gjorde som chefen sa !!
    Söker nytt jobb istället med en tydligare beskrivning....*fniss*
    Bättre att vara kamel hela tiden.
    //mormor

     
  • At 6:47 pm , Blogger hampa said...

    Momor: Du får jobbet som pruttande kamel på en gång. Inga referenser behövs :)

     
  • At 8:23 am , Anonymous Anonymous said...

    Jag förstod reglerna på en gång, jag tror att ni e lite tröga...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home