nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, March 16, 2007

söt

Hon kan verkligen göra min dag.

- Pappa! Är de roligt på ditt jobb?
- Ja.
Lite uppspelt säger hon då
- Får man springa mycket där?

Tidig morgon:
-Jag vill ha välling!
- Vill du inte ha fil och flingor i stället?
-Ja tack, gärna!

- Mamma. jag är lite sjuk (eller fuk som hon säger). Jag stannar hemma med dig idag.

Uppdaterad
Hon kan driva mig till vansinne oxå. Vi är hemma idag för hon har feber.

Hon vill se Nalle Puh. Igen. Men va fan det räcker väl med 7 ggr.

Hon vill se Lilla kycklingen på datorn just när jag tar fram datorn. När jag säger att hon får vänta sitter hon mig och frågar Nu? oavbrutet tills jag är färdig.

Slickar mig på armen och säger att jag är Mimmi Pigg. Vägrar sluta.

Stänger av öronen och svarar inte när jag pratar med henne.

Ropar Mamma! och när jag svarar snackar hon ett eget påhittat språk.

Är taskig mot Katten. Puttar ner han från soffan när han sover. Försöker kväva han med filten.

6 Comments:

  • At 4:06 pm , Blogger Minna said...

    hahah, Mimmi Pigg??????

     
  • At 5:06 pm , Blogger hampa said...

    Jag är lika frågande som du!

     
  • At 11:32 pm , Anonymous Anonymous said...

    Aaahhh! de där påhittade språket driver mig till vansinne!!! ;-)

    Mimmi pigg? - va fan får dom allt ifrån? hehe.

    Nu har Nova börjat härma mig. Först stänger hon av öronen (låtsas förstås, hon hör ju de hon vill höra) sen börjar hon:
    "Ohhh, men Nooova....! Skärp dig nu."
    Hur frustrerande är det. Man kan bara skratta. Men försiktigt! - gör det i smyg... :-)

     
  • At 7:43 pm , Blogger hampa said...

    Viktoria: Va rolig hon är som härmar dig. Den dan Nora börjar härmas kommer jag bryta ihop av skratt.

     
  • At 11:59 am , Anonymous Anonymous said...

    Haha. Frågan är ju om man ska se fram emot att kotten kommer ut eller inte, när man läser din blogg...

     
  • At 12:45 pm , Blogger hampa said...

    Inger: Hahaa, Nora är en riktig retsticka. Så om ni nu inte får en liten tjej som "Nej" hela tiden kan ni alltid få låna Nora :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home