nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, April 17, 2007

snabbgenomgång

Efter en intensiv kväll får ni en snabbgenomgång.

1. Kvällens bryt kom när hon svarat i telefon och efter en stunds babblande, med nån stackare, så fick jag (efter ha jagat henne) tag i luren då fullkomligt bröt hon ihop och storgrinade. Snyftade att jag tagit luren ifrån henne. Sant!! Det slutade med att stackaren som visade sig vara kompis G fick ringa upp igen och Nora fick prata klart. Jag vet. Jag är en mes.

2. Kvällens tillbud skedde i duschen när hon fick vatten i näsan och av chocken halkade i badkaret. Grät i igen. Ville komma upp och halkade på badrumsgolvet. Grät ännu mer.

3. Kvällens trix är att pussa henne och säga att det smakar typ jordgubb. Hon svarar blixtsnabbt Pussa mig igen och säg vad det smakar! Jag hade gått igenom hela grönsaksdisken innan hon lessnade. Värsta braiga trixet.

4. Kvällens (och alla andra kvällars..) försök vid läggdax är Jag är törstig, Jag är kissnödig. Jag gick på dom båda. Igen.

Nu ska jag leta reda på fotografier av oss som Minna ska illustrera till en kökstavla. En bild av snyggfamiljen kanske vore cool. Hahahha.

4 Comments:

  • At 12:56 pm , Anonymous Anonymous said...

    Nora e ju för söt, hon är duktig på att babbla i telefonen!
    Vi ses sen!
    p&k/G

     
  • At 2:00 pm , Blogger hampa said...

    Undra hur våra tel.räkningar ser ut när hon är 14?
    pok

     
  • At 9:21 am , Blogger Minna said...

    hahahaha, "hela grönsaksdisken",
    mmm, det smakar palsternacka, mmmm det smakar kålrabbi. hahah

     
  • At 7:13 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Hon är fortfarande lättlurad :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home