nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, May 23, 2007

gult

Surfar runt bland en massa snygga trädgårdsbloggar och blir skitavis. Jag vill oxå ha en prunkande och väldoftande trädgård. Gärna med hemliga gångar och full av små överaskningar. Men min trädgård är en liten fyrkantig ful tuva. Full med mossa och bara en massa billiga kommunalbuskar som växer okontrollerat. Mycket gult, vasst och odoftande är det.

3 Comments:

  • At 10:14 pm , Anonymous Anonymous said...

    Blunda och gå ut i skogen och plocka vilda blommor.....
    liljekonvalj och gullvivor och "skit" i trädgården !!

     
  • At 10:32 pm , Anonymous Anonymous said...

    Du får ha väldigt små gångar och inte så många överraskningar... Eller många överraskningar i en jättegång. Eller; köp bara en hängmatta...och en massa trädgårdstidn. och tänk på hur jobbig det måste vara med allt ogräs!

     
  • At 10:51 pm , Blogger hampa said...

    Anonym: Eller så skiter jag i skogen och köper 10-pack tulpaner istället. Hahhaa.

    Alis: Det sistnämda låter som jag. Fast jag ligger inomhus och surar över fort ogräs sprider sig :D

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home