nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, September 17, 2007

febersnurr

Visst borde det vara en rättighet att sova i pappas och mammas säng när man är sjuk?! Det är ju ändå lite mysigt att ha en febervarm unge i sängen. Ända till hon börjar febersnurra dva snurra runt som en elvisp under och över bäddmadrassen. Hon sparkas, hon knäas i ryggen, hon kastar sin lilla chubby arm över halsen på oss. Framför allt så rivs hon med sina tånaglar. Jörgen och jag har rivmärken på hela sidorna efter hennes sparkar.
Sen undrar jag hur det kommer sig att den ungen alltid har mest plats trots sina ynka 15 kg. själv klamrar jag mig fast på kanten.

2 Comments:

  • At 8:37 am , Anonymous Anonymous said...

    Känns igen precis! Att köra naglarna i ryggen på någon annan verkar vara någon slags standard när man har feber. Jack höll oss vakna i 3,5 timme inatt. Vet inte hur många gånger han också skulle in med sitt finger i mitt öra. Nova hälsar och hoppas du är på dagis snart igen! Hon undrarde igår var du var...

     
  • At 7:39 pm , Blogger hampa said...

    Hahhaaa.. Fingrer i örat känns ännu mer irriterande. Nora hade en period när hon drog/rev mig i näsan när hon tyckte det var färdigsovet. Mkt irriterade!!

    Hälsa Nova att Nora är på benen och ska gå imorrn.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home