nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, September 02, 2007

taskig mottagning

Jag skulle vilja skylla på Jörgen; att det är hans fel att jag inte bloggat på länge men Nä-äh. Det handlar om att Lap-en har mottagning endast om den står mitt på vardagsrumsbordet. Det innebär att jag ska halvligga över bordet och blogga. Det är jag för bekväm och lat för!!

Men idag känner jag mig reo för lite häng. Nora går ju numera på förskolan Äppelgården. Hon trivs som firren i vattnet och leker dagarna i ända. När jag hämtar henne på em säger hon "Varför kommer du på en gång för?" En stor skillnad är att hon inte sover middag längre. Det innebär att hon är svintrött på kvällen och vi lägger henne redan vid 19 och då stupar hon i säng. Men jag kan ju lugnt säga att hon blivit en liten excorsistenunge på kvällarna. Skriker, grinar, kastar saker och springer och gömmer sig. Inte nån vi är van vid men väldigt väldigt svårt att hålla sig för garv när hon står och skriker ut order och pekar med hela handen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home