nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, September 03, 2007

Uffe Lundell fan

Mitt barn är inte mitt barn. Vi sitter i bilen och Lasse Winnerbäck spelas.

N: Mamma, det låter som Ulf Lundell.
J: Jaa, det gör det fast han heter Lasse Winnerbäck som sjunger.
N: Jag gillar Ulf Lundell.
J: Hmmfp. Jaha!! Nä, din farsa har hjärntvättat dig!!

Fast hon var ju på 3-års kontroll idag och hon mättes och vägdes (98 cm/15kg) och sen kollade de hennes språkfärdigheter. Vi fick fylla i ett formulär men det kändes lite överkurs. Pratar ert barn meningar med tre ord? Eh, ja!! Barnmorskan sa att de brukade ta fram bilder på en boll, en penna och så fick barnet säga vad det var. Men hon tyckte inte det behövdes.

Sen sa barnmorskan att vi syns om ett år. Då ska vi se om du kan räkna till 3. Men va fan hon räknar (eller rabblar dvs hon har ingen koll) till 5 på engelska. Fast det sa jag aldrig.. Så Nora är ju ganska klok precis som jag och som sin farsa har hon en musiksmak som suger.

4 Comments:

  • At 2:41 pm , Anonymous Anonymous said...

    Ibland känns bvc lite "mossigt".
    De har förmodligen taskig musiksmak...
    Jag skulle vilja höra Noras kommentar när de frågar om hon kan räkna till 3!

     
  • At 7:18 pm , Blogger hampa said...

    Nora var helt upptagen med att skriva sms, på ett papper, så hon missade frågan :)

     
  • At 9:18 pm , Anonymous Anonymous said...

    underkurs, menar du?

     
  • At 2:44 pm , Blogger hampa said...

    Inger: Självklart var det underkurs jag menade..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home