nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, October 08, 2007

Booring..

Det är så irriterande tråkigt att va hemma med sjukt barn. Speciellt efter lite Alvedon då det ska byggas kojor, lekas med dockor och alltid ska göras tillsammans. Men jag är ju en god mor och kryper runt, bär på dockor och leker dagis. Morrar inombords.

Mina försök till egenlek misslyckas och jag längar vidare efter lunchsovningen.

4 Comments:

  • At 1:35 pm , Anonymous Anonymous said...

    Ah det ju trist.

    Nova brukar efter en stunds ensamlek ropa: VEM VILL KOMMA Å KÖPA? ... då har hon öppnat affär och där får man handla vad man vill (fast hon bestämmer ändå, jag vill ha en korv med bröd, nä de har vi inte du får jordgubbar här...) och sen när man frågar vad det kostar så FÅR man betalt av HENNE. Hon blir skitarg om man försöker betala nåt, HON är den som ska ge pengar!

    Väldigt givande det med. hihi.

     
  • At 3:54 pm , Blogger hampa said...

    Nora skriker "Jag vill ha nån och leka me" och sen lägger hon på den deppade blicken. Leka affär gör vi oxå, och tänk vi får också pengar när vi handlar :)

     
  • At 9:51 pm , Blogger Minna said...

    Åh FÅR man pengar. Den leken måste jag testa på kemisten...

     
  • At 11:58 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Gör det! Funkar det kan du ju hojta till!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home