nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, October 07, 2007

fre-lö-sön

Innan jag fick barn trodde jag att när man fick barn så la man bara till lilla bebben till sitt liv. Man fortsatte sitt liv fast nu hade man unge liksom. Oj oj oj! Va naivt.

Jag förstod att jag inte skulle hänga på Kvarnen (lika ofta..) men jag trodde nog inte att den lilla som låg i magen skulle bestämma det mesta.. Bla hur helgerna skulle bli.

Fredagkväll: Färdiggrillad kyckling med tzatsiki och pommes. Kl 18 Bollibompa därefter lite lek för att sen natta Nora vid 19. Hyrt DVD-film, somna på soffan innan första kvarten gått.
Lördag: Bio med familjen Hedblom-Larsson, förhandsvisningen av Walt Disneys nya, Ratatouile. In på Mc Donken för att överleva tillbakaresan till (härliga härliga) förorten. Jag och Nora toksomnade på soffan. Kvällen spenderades i soffan med 6 gossedjur/dockor. Jag och Nora hade förskola. Vi hade upprop, sångsamling och teckenlära. Alla var där; Ellen, Klara, Bajaren, Fifi, Lila Nallen, Vita nallen och så vi´ra. Dady J fick va med lite också.
Söndag: Städa. Knatteridning på Ågesta stallet. Matvägran och önskan om att få sova= sjukt barn. Nora säger att hon har ont i huvudet. Kl 17.15 överlämnar sjukt barn i mormor/perres omvårdnad för att se Eldkvarn i Stuvsta kyrka. Kl.22.30 sjukt barn har fått Alvedon supp och är nu hungrig - brer leverpastejsmackor till mycket nöjt barn.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home