nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, November 22, 2007

arg ängel

Att Nora är trött efter dagis det förstår jag men ibland förstår jag inte hur trött hon är. Hon gråter eller blir skitarg för minsta lilla. Och kombinationen mitt låga blodsocker, matlaging och och gråtandes, sparkandes litet barn blir bara så otroligt tröttsam. Jag försöker tygla mitt humör. Försöker!!!
Men så kikar man in till henne 5 minuter efter vi släckt lampan och hon sover som en stock, kramandes kaninen Malin då bli jag varm inombord och lite skamsen (och förvånad) över vilken ilska en sån söt liten ängel kan väcka.

2 Comments:

  • At 10:20 pm , Anonymous Anonymous said...

    Jag förstår precis vad du menar!!! När man ser sin lilla unge ligga där alldeles fridfull rinner all ilska av en och man känner bara en obeskrivlig kärlek till det lilla livet : -) Nästan så att man har lust att väcka upp det bara för att få säga till dom hur mycket man verkligen älskar dom. Kram Malin

     
  • At 9:41 am , Blogger hampa said...

    Malin: Precis så!! Skönt att du vet vad jag snackar om.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home