nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, November 14, 2007

piss gånger flera.

Virkningen pratar jag inte om längre. Men istället funderar jag på hur meningsfulltdet är att ha en bärbar om den bara tänker fungera i ett rum??? Och självklart i samma rum som den stationnära!! Pissdator eller pissabonemang eller va fan det nu är. * Profylax. Andas ordentligt*

Magen växer i rasande tempo. Nora gillar att mysa med den vilket jag tycker är mysigt. Hon och jag pratade häromdan om att om det var en lillasyster så skulle hon få ärva alla Noras kläder. Då säger Nora skitnöjd Då får hon ta alla mina fula kläder!
Hahahaa, fula kläder innebär allt som är grönt, grått, brunt och alla andra färger som inte är rosa.

2 Comments:

  • At 1:29 pm , Anonymous Anonymous said...

    hihihi. Lugn o fin nu.

    Nova gjorde ett "tjejhalsband" till mig igår med färgerna rosa, lila och gul. Sen skulle hon göra ett "killhalsband" till pappa med färgerna; svart, blå och grön. Jag satt med och försedde henne med pärlor och la dit en vit... -Nääääe! Inte viiiit!!!!! Det är ingen kille!
    ???
    Hon ser tydligen pärlorna som flickor o pojkar.
    Men hur vet du att gul är tjej och grön får vara kille då? undrar jag... Nej, det är bara ljusgul som är tjej och grön kan faktiskt vara både tjej o kille sa treåringen till mig.
    Så nu vet vi det.

     
  • At 7:59 pm , Blogger hampa said...

    Hahhaa. Killar och tjejer. Det var nått nytt. Men vit är väl ändå en kille ? :D

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home