nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, December 15, 2007

Familjelycka?!


Idylliskt julstök med familjen? Javisst, men inte hela tiden. Följande senarion har utspelat sig under dan.


Jag säger till Nora att vi ska klippa hennes naglar. Hon sätter sig på knä och gömmer händerna bakom ryggen. Jag blir arg, hon börjar stortjuta och hulkar fram Då är inte jag ditt barn längre!


Vi ska ut men när vi ska klä på oss ytterkläderna vägrar hon sätta på sig dom nya fina (rosa) termobyxorna. För dom är fula! Hon fick ha dom gamla byxorna.


Nora kastar ner en ganska tung och hård leksaksgubbe från övervåningen. När vi förklarar att det kan va farligt om nån får den på sig svarar hon Men det var han som sa att han ville hoppa.


Jag sa väl nått som inte passade då sa hon surt Då är inte ni mina bästa vänner längre. Då är bara Isabell min bästa vän.


Säger jag nej så betyder det nej!
Såg en artikel häromdan om att man inte blev lyckligare av att ha barn, snarare tvärtom. Om inte annat måste det vara hälsofarligare - man blir så arg att man håller på att bränna ut hjärnan. Och det är ett par gånger per dag.




3 Comments:

  • At 1:38 pm , Blogger Mia said...

    Hahaha! Man vet aldrig vad som händer under dagen, när man kliver upp på morgonen! :)

     
  • At 2:41 pm , Anonymous Anonymous said...

    Och så fuskar dom i spel också...
    Skittråkigt med nya anpassade regler hela tiden.
    Jag vägrar numer spela, surar och säger att hon får spela med pappa.
    ;-)

     
  • At 9:51 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Det kan se bra ut för att sen ändras på en millesekund. Till krig.Hehhe.

    Vickan: Spelfusk kan jag köpa men då tycker jag det är värre med regiserade lekar. Då säger du det, Nu är du Pippi, nej du är Annika, så gick du ditåt. Då vägrar jag :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home