nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, December 13, 2007

Nu kan kylan komma.


Medans ni andra har bakat lussebullar, julpyntat, och rimmat så har jag virkat. Jepp, jag har äntligen hajjat grejen. (Tack Karin!) Idag borde jag ju kanske visa söta bilder från Noras luciatåg men va fan mössan måste visas.


När det gäller luciatåget är det märkligt att nått sånt skräningt kan vara så vackert. In kommer 15 små skitsöta ungar som sjunger Lusselelle alldeles för fort. Nora hade iallafall lucianattlinnet på sig, inte Pippidräkten som hon sa häromdan att hon skulle ha. Hon såg lite chockad ut men hon stod kvar och sjöng. Efteråt kom hon springandes och sa att hon måste stänga av ljuset innan batteriet går av.


Imorgon ska vi vara lediga och åka på julmarknad med mormor.
UPDATE: Riktigt så här stora händer har jag INTE i verkligheten.

3 Comments:

  • At 8:52 am , Blogger Minna said...

    jaja... whatever with the mössa, visa mig Nora för 17!
    ;P

     
  • At 5:00 pm , Anonymous Anonymous said...

    Jag vill oxå ha en fin mössa, kan jag lägga en beställning??
    p&k/G

     
  • At 11:28 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Jag fixar det imorgon.
    G: Du får skriva en lista till tomten :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home