nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, January 21, 2008

dagens 5-lista.

Fem anledningar till att jag vill föda barn. Förutom att få träffa bebisen då.

1. Konstant pissnödig. Är som en gammal hanhund som behöver skvätta hela tiden.
Kissar, klär på mig ytterkläderna, går till bilen, behöver kissa igen. Ge mig en kateter någon!!

2. Täppt i näsan. Vaknar mitt i natten med en tunga som krokodilskinn. Snarkar så Jörgen får höja ljudet på TV´n - I vardagsrummet.. Nezeril hallenlulja.

3. Fysiskt klen. Fick mjölksyra i armen av att röra ihop en cream fraisesås. Blev faktiskt andfådd också, stod där och flämtade med min täppta näsa.

4. Vill dricka rödvin.

5. Vill klippa kisstofsen.

Update: Kli i vaderna.. Kommer varje kväll och det går inte att sitta still. Måste spänna, rotera, sträcka eller massera vaderna. I flera timmar.

6 Comments:

  • At 8:43 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Ha ha ha! Skrattar igenkännande, även om jag inte kan minnas någon mjölksyra och andfåddhet av att laga mat...? ;-)
    Det där förbannade ben-kliet är en gåta.

     
  • At 7:44 pm , Blogger hampa said...

    Nova och lillebror: Förra gången målade jag taket, stod i potatislandet och cyklade runt. Nu är jag värsta klena.

    Ja va f-n kliar det så för? Jag sitter hoppar som en mupp.

     
  • At 12:35 pm , Blogger Minna said...

    Hahah, "kisstofsen"... Min skulle ha gjort de turkiska tanterna i Istanbul avundsjuka, promise!!!

     
  • At 6:26 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Du menar mammeluckerna. Hahha!

     
  • At 12:42 pm , Blogger yllet said...

    Jag tog upp kli/kryp i vaderna med barnmorskan igår. "har du provat med varma sockar?" det var hennes enda råd. men det hjälper inte mig. jag tar snarare av mig strumpor och sockor. det enda som får det att gå över för mig är att sova. socialt..

     
  • At 10:28 pm , Blogger hampa said...

    Yllet: Jag skulle dö av värmeslag om jag satte på mig varma sockor :)
    Min barnmorska föreslog tåhävningar - det var skönt dom 4 jag orkade. Hehhe..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home