nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, January 26, 2008

Gissningslek

Jag borde vara 24 timmar om dygnet evigt tacksam för att mitt barn är ett glad och lycklig och harmoniskt barn. MEN ibland får jag panik på hennes pratande och sjungande. Hon tjattrar som om hon ätit fågelfrön, mest hela tiden.

Hennes fantasilekar är undebara; hon har (flera) alter egon men av dem är Olivia 5 år som går i skolan. Åker buss själv till skolan. Olivias mamma är i himlen, hennes pappa bor i Thailand och henes syster Emilia bor i Kroatien. Olivia verkar vara en tuff tjej för när Nora blir Olivia får en stadig röst som vet vad som gäller. Hon (Nora alltså) har ett grymt minne för hon kommer ihåg vad som gäller.

Men när jag vaknar av att Nora viskar i mitt öra Gissa vem jag är? och inte nöjer sig med en trött och lite irriterat Pippi kanske?! utan glad i hågen fortsätter Näääej, gissa igen, mamma. Då vill jag bara gå och gömma mig nånstans med en kopp kaffe där jag får vakna ifred.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home