nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, February 01, 2008

dagens önskan

Efter fem dagar med blandad förkylning och vinterkräkan är min gränslösa kärlek utbytt till stor irritation. Jag har en önskan för idag. Gode Gud, gör mig döv! Jag har Nora hoppandes och skuttandes och pratandes en halv meter framför mina fötter hela tiden. När jag gick på toan stod hon utanför och ropade Mamma, kissar eller bajsar du? Hade lust att vråla Jag blindskiter, hur så? Men vuxen som jag är(?) svarade sansat och ärligt.

Redan till frukost var hon i sitt esse. För första gången var jag tvungen att säga till henne att va tyst och äta. Det funkade bra, hon käkade fort upp frullen sen fortsatte hon. Hon måste ju vara helt torr i munnen så mycket som hon snackar?!

Gosh, nu ska jag låsa in mig i badrummet en stund medans hon arbetar med Jörgen. Passa på att njuta av tystnaden

2 Comments:

  • At 11:56 pm , Anonymous Anonymous said...

    Hahahahhaha!! När Dottern låg i min mage, sa jag att jag inte skulle lära bebisen att prata, för Sonen pratade hela tiden och man kan ju inte låtsaslyssna... Svaret jag fick av Kompisen var att "Du behöver inte lära bebisen att prata, det kommer storebror göra!"

    /alis

     
  • At 10:23 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Eftersom bebisen hör och känner igen röster i magen lär den vara mkt trygg med Noras röstnär den kommer ut. Hon hänger på magen och har långa utläggningar om vad som ska hända när dom ses.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home