nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, February 21, 2008

killtröja

Har ni försökt att övertyga en "rosa" 3-åring om att en vanlig vit T-tröja INTE är en killtjöja. Jag försökte imorse och misslyckades. Jag höll på att käbbla i en kvart men hon var stenhård, hon gav sig inte. Det va en killtröja och ful också. Dessutom så var loggan ett P:e - Det påstod hon stod för pojke. Alltså var det en killtjöja!

Jag börjar redan fundera på hur det ska gå när jag har två glin att klä på innan dagis. Nora kommer väl att komma till dagis lagom till lunch.

3 Comments:

  • At 11:09 am , Blogger Nova och lillebror said...

    Ah! Jag förstår preciiiis!

    Nova har fått för sig att hennes svarta overall är en kill-overall! Tjejer har bara lila o rosa säger hon. ---? Jag kontrar med; men mamma har ju svart! det är visst en tjej- OCH killfärg!
    Hon köper inte det.
    Men jag köper ingen ny overall nu! Nästa gång får hon vara med o välja själv... lika bra det. Rosa perioden måste väl gå över nån gång??? Eller...

     
  • At 1:47 pm , Anonymous Anonymous said...

    Ledsen men det är bara att handla allt i rosa!... det förenklar liksom livet...
    Ha det bra!
    /alis

     
  • At 8:57 am , Blogger hampa said...

    Nova och lillebror: Jag hoppas den går över snart. Och då hela prinsess, rosa, tjejperioden.

    Alis: Jag börjar nästan tro det. Men jag kämpar vidare, ett tag till ialf :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home