nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, March 06, 2008

Nezeril

Jag har blivit värsta Nezerilknarkaren. I alla preg-tidningar står det att man ska ha koksalt motnästäppan och dricka mycket vätska och yada, yada, yada.. Inte använda Nezeril men jag har gått på dom tunga grejjerna sen den första täppan. Jag har en liten flaska i sängbordet och igårkväll fick jag panik. Trots att det var typ 1/3 del kvar så fick jag inte ut nått. Försökte på alla sätt och vis. Det brutala viset, det något milda viset, jag skruvade isär skiten men inget hjälpte. Jag vaggade ut i full fart till badrumsspåpet, smått hysterisk över hur natten skulle bli. Krafsade runt bland flaskorna och med skakade händer hittade jag en flaska. Men samma sak där - det kommer inte en droppe. Krafsar vidare och hittar en Nezeril för barn upp till 2 år. Det måste vara som att röka på Barnambyl men lyckan var oändlig. Puffade säker 3-4 ggr i varje näsborre.

Idag hittade jag en egen liten langare. Dagismammor ska inte föraktas. Mamma U kastade fram en burk med det här. Tack tack tack.

2 Comments:

  • At 8:21 pm , Blogger Minna said...

    Alla har vi våra addictions... jag hetsåt Novalucol.

     
  • At 10:17 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Ja, det är helt galet. Anna Skipper skulle tokdissa hela mitt leverne.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home