nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, March 27, 2008

ostbågen

Det är klart att jag förstod att livet skulle förändras med två barn men när man sitter mitt i så fattar man just ingenting. Vad hände? Och på 24 timmar. Lilla söta Nora slänger helt plötsligt i dörrar och skriker "Då tänker jag inte äta nån frukost". Inte världens värsta hot men ändå en annan Nora.

Sen är det ju de här med amning. Inte världens enklaste grej innan man, dvs Frank och jag, blivit kompatibla. I natt var vi inte det kan jag säga. Hur i he-te kan en sån liten låta så mycket och bli så röd och vara så stark. Föreställ er en illröd ostbåge som låter som ett brandlarm, det var våran natt.

Vi ska tillbaka till BB på kontroll idag; kl 9.30 men vad är det för tid att ge till en nybliven 2-barns familj. Hajjar dom inte att vi är i chock och behöver gå upp 04 för att hinna? Men samtidigt, vad spelar det för roll? Vi var ju ändå vakna då, gick och sjöng för ostbågen. Jag får följa morsans råd att gå och lägga sig med alla kläder på, färdigsminkad och allt.

5 Comments:

  • At 8:48 am , Blogger Minna said...

    Kom ihåg att de två första veckorna är blääää och buhuuuuuu urk och pest!

    Kram

     
  • At 2:53 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Ja det dröjer innan dom rosa fluffiga molnen infinner sig... men dom seglar in sen och jäklar vad tok-kär du kommer att bli ;-)

    Jag har totalt förträngt den jobbiga första månaden innan man fick ordning på allt, men får tillbaka små minnesfragment nu...

     
  • At 4:45 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Jag har inte börjat buhua ännu men 3-dagarsbluesen kommer väl. Just nu är det mest förvirrat.


    Nova och lillebror: I natt var det knas och jag tänkte att det här kommer ALDRIG ordna sig. Men imorse kändes det bra igen.

     
  • At 5:25 pm , Blogger Minna said...

    Får man tigga till sig en liten bild på underbarnet?

     
  • At 7:34 pm , Blogger hampa said...

    Minna: det är kvällens "to do - grej" att lägga in en bild på bloggen.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home