nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, April 18, 2008

pigg och allert

Ja det är klart. Går man och lägger sig kl 18 så är man pigg 05.15. Jag är ensam vaken och har hunnit duscha, dricka kaffe, kolla DN och nu blogga. Ett hallenluljamoment.!!!

Jag hade glömt vilken stress det är att ha en nyfödd. Man kan aldrig göra nått ordentligt. Allt får göras fort ifall han vaknar. Man passar på medans dom sover eller så får attackskita och stå ut med lite skrik.

Frank växer och mår bra. Han SKA må bra för han har ju en egen bodygard. Där Frank är där är Nora. Hon är jättego med honom, ser till att han får nappen osv. Ibland får man liksom trycka sig emellan och kolla läget. Ibland försöker vi ta med bara Nora för att hon ska få lite egen rolig tid men hon frågar Ska Frank med? Nä, då vill jag va hemma!

4 Comments:

  • At 9:04 pm , Blogger Minna said...

    Kl 18?

     
  • At 7:27 am , Blogger hampa said...

    Så djävla skönt!

     
  • At 7:01 pm , Anonymous Anonymous said...

    Att gå ut och "parta" klockan 23 verkar inte vara lockande ?

     
  • At 8:05 am , Blogger hampa said...

    Anonym: Då får jag ställa väckarklockan, för då har jag sovit i ett par timmar.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home