nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, May 27, 2008

sömn

För tillfället upptar sömn mycket av min tankeverksamhet, inte för att jag är så trött men de andra familjemedlemmarna ska ju sova också och det är den stora utmaningen. Dom sover ju inte när jag har tänkt. Helst på natten och gärna inte efter dagis.

I förgårkväll sov båda kidsen i sina sängar klockan 19. Naiv som jag var trodde jag att det skulle bli en bra natt men halv tolv var alla vakna och låg i våran säng. Jag som brukar svettig och arg av kaos började skratta så sängen hoppade. I mitten låg Nora som ett kryss och skällde på Jörgen, Frank låg på tvären och bökade, Jörgen hängde på kanten och jag själv låg med ett litet babytäcke över mig. Vart tog den sköna mjuka sömnen vägen?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home