nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, June 23, 2008

Det är inte farligt att sova i vagnen. Det är inte farligt

Jag har bestämt mig, nu är det vagnen som gäller. Frank sover bara i våran dubbelsäng eller i babybjörnen. Det har vart skönt att ha trix som alltid funkar men det är ju för fan sommar, då är man ute och trötta bebisar sover i sin vagn. Jag kan inte, vill inte, åka hem varje gång lille herrn ska sova eller bära honom i sele i 6 timmar.

Imorse stod jag på dagis och drog bestämt (aggresivt?) i vagnen trots att han protesterade högljudt men till slut somnade han och jag kunde ta en tyst och avslappnad promenad. Han vaknade så klart när vi var hemma och vagnen stannde, men efter att ha fått lite mat fick han snällt hoppa ner i vagnen igen och han somnade utan protester.

Nora var tvärtom. Hon sov bara i vagnen. Jag kommer ihåg att jag försökte få henne att sova i timmar sen klädde jag på henne overallen och så fort jag öppnade altandörren somnade hon. Och om jag inte minns fel ställde vi ut henne en vintermorgon, beckvart ute, och hon sov sov en gris.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home