nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, July 07, 2008

dröm

Jag somnade på soffan och drömde att vi flyttat in i den lägenheten där jag bodde med morsan när jag var 18.

Det såg likadant ut och utsikten var den samma. Men han som bott där innan hade glömt att flyttstäda sen hade han lämnat kvar ett par grejjer. Först hittade jag en fet äcklig vädurskanin i mitt gamla flickrum, sen poppade det bara upp fler och fler djur. Katter, kaniner, hundar och det jobbigaste av allt: 2 stora lejon i vardagsrummet.
Jag öppnade balkongdörren och alla djuren smet ut på gräsmattan. Ingen förutom jag verkade tycka att det här var konstigt.

Sen var det faktiskt ganska skönt att vakna; till min egen lilla cirkus.

3 Comments:

  • At 3:30 pm , Anonymous Anonymous said...

    Åh jag måste säga att jag bara älskar din blogg! Du är så himla rolig :)
    Enda nackdelen vore väl att den uppdateras alldeles för sällan, mycket vill ha mer vet du ;)

     
  • At 3:32 pm , Blogger Minna said...

    "din egen lilla cirkus" hahah.

    Själv drömde jag att vi hade hittat Jack och var tvungna att lämna tillbaka honom till hans riktiga föräldrar!

    men du såg mig när jag var gravid va? Du kan intyga att han är min????

     
  • At 6:46 pm , Blogger hampa said...

    Frida: Tack, va glad jag blir!!
    Lite smicker kanske jag gör att den uppdateras oftare. :)

    Minna: Ibland undrar man vad som rör sig i ens skalle?! Men eftersom han ser ut som Mini-Minna så behöver du inte ora dig.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home