nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Monday, July 07, 2008

Gottegrisen

Jag har fått Sveriges gladaste unge. (Sen har jag stundtals Sveriges argaste unge oxå men henne tar vi i ett annat inlägg..)

Frank är alltid glad och skrattar. Sen ett par veckor tillbaka skrattar han ljudligt, och ibland tyst så hela han guppar. Nora är favoriten; han skrattar bara han ser henne, och hon älskar uppmärksamheten. Nora kittlar och busar med honom och han skrattar så nöjt.
Det roliga är hennes smeknamn på honom; Gottegrisen och Snuskpelle. Och sättet hon pratar på; med bebisröst säger Du är en riktig liten gottegris du! Samtidigt som hon nyper honom i kinderna. Som en gammal kärring..

Idag sa hon att hon skulle jobba på hennes dagis när hon blir stor. När hon var 10 år. Då skulle hon hjälpa Frank om nån var dum och puttade honom. Hon skulle säga till den och ha prinsessplåster i fickan som Frank skulle få.
Igår skulle hon bli brevärare, så hon kunde ge mig min post.
Min älskling!

4 Comments:

  • At 8:54 am , Blogger Millan said...

    Gulligt när de är glada i varandra, syskonen. Man får passa på njuta då. För sekunden efter brukar det smälla till. I alla fall här!

     
  • At 2:38 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Hihi. Dom är ju för söta.
    Njut av det så länge det varar! Det är ju bara så gulligt! ;-)

    Mina sötisar låg tillsammans i puffen i går morse, Nova smekte honom på huvet och viskade (precis så högt att jag hörde);
    - Jack, jag älskar dig!
    Han svarade; - A-aa!

    Men som "millan" sa, det svänger snabbt här hemma också!
    hihi.

     
  • At 7:15 pm , Anonymous Anonymous said...

    Men..vilka gosisar dom är!
    Värsta tussfamiljen:)

    p& k /G

     
  • At 9:38 pm , Blogger hampa said...

    Millan: Än så länge är det kärlek men det kommer väl dagar då hårtussarna kommer att ryka.

    Nova och lillebror: Va gulligt sagt av henne. Jack´s svar känns redan manligt :D

    G: Gulletussan skulle bli avundsjuk.Hahha..

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home