nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, August 26, 2008

honeymoon

Franks smekmånad med Nora verkar vara över. Hon är inte alls lika gullig mot honom utan har börjat slita saker ur händerna på honom, petar lite för hårt. Gör det mesta lite för hårt och för mycket, men han är tålig och skrattar mest åt henne. Jag kan se om jag överaskar henne i nånting som jag inte borde se, hon ser så skyldig ut och frågar jag vad hon gör så har hon glömt eller så svarar hon inte. Kan ibland säga Jag tänker om jag frågar på skarpen.

Jag sa till henne att hon kommer att få igen när han blir större och kan dra henne i håret men då svarade hon Då springer jag ut i gatan. Vad handlar de om? En underveten önskan att han sprang efter eller??

Hon har nog kommit på att han är här för att stanna..

3 Comments:

  • At 8:47 pm , Blogger Millan said...

    Precis så har det blivit här hemma också. För bara ett par dagar sedan var det puss Signe hit och dit. Men nu är det tjuvnyp som gäller. Jag kan bli så sabla arg på det. Och stackars Signe, skrattar så glatt mot storasyster ändå. Hon är verkligen stora idolen.

     
  • At 8:36 am , Anonymous Anonymous said...

    Haha, tack för dagens garv. Har inte läst här på länge och hade många Nora-godbitar att ta igen.

    Efter en sömnlös natt med hostig Rickard var det behövligt!

     
  • At 9:54 am , Blogger hampa said...

    millan: Visst blir man tokig!? Fast jag vet ju att det inte heller hjälper..

    Inger: Välkommen tillbax. Hoppas Rickard mår bättre och du hittar lite att skratta åt :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home