nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, September 23, 2008

Frälsis och risgryn

Idag trumpetar vi för franks lilla tand som tittat ut (han blir 6 mån imorgon) och att han haft en riktigt riktigt bra natt. Han somnade klockan 19, vaknade vid 22 för att sen sova till 05. Då var han pigg men jag slog näven i täcket och sa att i den här familjen går vi INTE upp klockan 05. Han protesterade ganska länge men sen somnade han om och sov till 08.30

Som kompensation för en bra natt hade han en stökig dag men det kan jag ju leva med. Han skrek helt vansinnigt under hela promenaden, om inte hans morbror bar honom. Vi har hängt med min brorsa hela dagen och jag tror tyvärr att Frank förstörde chanserna till småkusiner eller åtminstånde försenade eventuella kussar i 5-10 år. När brorsan gick sa han att han skulle hem och vila lite. Hahhaha... Lite och klen, får gå med i Frälsningsarmén.

3 Comments:

  • At 8:12 am , Blogger Millan said...

    Jag har precis samma dilemma. Min enda bror är fortfarande singel, snart 30 år fyllda. Och han får inte precis mer bråttom att yngla av sig när han hö mig berätta, att jag inte sovit mer än sex timmar i sträck på 2,5 ÅR!!!
    För övrigt tyckte jag det där "slå näven i täcket" var jättekul sagt :)

     
  • At 8:38 am , Blogger Karin said...

    Grattis på 6-månadersdagen Frank! Håller med Millan, "slå näven i täcket" låter bra. Man verkligen hör hur auktoritär du är - stor och stark, får gå på Folkets Park!

     
  • At 2:12 pm , Blogger hampa said...

    Millan: Preventivmedel för morbröder..

    Karin: Tack! jag kände mig verkligen auktoritär. (När jag lite tyst slog i täcket)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home