nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, September 11, 2008

Propavan önskas

Det känns som Frank ALDRIG sover. Det stämmer ju inte, det vet jag men hur bör/ska en 5-månaders bebbas sovdygn se ut. Nån klok som vet? Hur sover era bebisar?

Skriv nu inte att dom sover hela natten för då går jag och kväver mig i mitt nybakta bröd

UPDATE: Frank vaknar runt 06. Sover en kortis vid 08 och ytterligare en kortis vid 09.30. Sen sover han vanligtvis lite längre efter lunch. Men sen sover han inge mer på dan, det innebär att han är vråltrött redan vid middagen. Han nattas vid 19-tiden, vaknar vid ca 23 och 03 och vill/får flaskan. Sen vaknar han vid 06 och är hungrig igen somnar inte om.

UPDATE II: Bra nätter somnar han om utan stök efter han ätit, vanliga nätter stökas det hejvilt innan han somnar om.

10 Comments:

  • At 8:05 pm , Blogger yllet said...

    jaa.. aså. han vaknar vid halv sex och vill käka och somnar oftast om då, om vi inte lägger över honom i hans säng för då vaknar han till och ligger och spottar bara. men sen brukar han somna vid nån gång mellan nio o halv elva o sova till nån gång mellan 12&2. sen sover han ibland en sväng till och ibland inte.. somnar vid nio kanske o vaknar ibland o vill ha käk vid tre kanske. (det sista la ja inte bara till fötr att du skulle kväva dig!!)

     
  • At 8:10 pm , Blogger Minna said...

    jag somnar 20.00 coh sover till ca 1.30. Då vaknar han och den senaste tiden är det ENBART tutte som dugit. Inget annat. Sen vill han ligga på mig tills kl. 06 - då vaknar han och ska gå upp.

    På dagen sover han tre gånger, morgon (ca 8-8.45) lunch (ute med vagnen) sen eftermiddag - och då ska han helst inte sova efter kl. 17.

     
  • At 8:11 pm , Blogger Minna said...

    hahahah, jag somnar tyvärr inte kl. 20.00... men ibland borde man kanske... och så behöver jag ingen tutte för att somna om... hahahahah

     
  • At 8:59 pm , Blogger hampa said...

    yllet: Din lillis sover sammanhängande på dan, det gör inte Frank. Han bara sover korta stunder så han är vråltrött vid 18.30. Sen får han flaskan 2ggr/natt 3 om man räknar 06-målet. Frank får ju ersättning så han borde inte va hungrig så mkt på natten!?

    Minna: Va skönt att du inte behöver tutte för att somna! Men Jack ammar 1 ggn per natt? Eller är det hela natten med tutten i mun?

     
  • At 9:09 pm , Blogger yllet said...

    japp han slaggar iaf en gång sammanhängande mitt på dagen. ofta mer om vi är ute och går eller åker bil. han käkar också ersättning men verkar inte riktigt säga till när han är hungrig. han skiljer sig från sin mor på den fronten. hon äter även när hon inte är hungrig. har jag hört.

     
  • At 9:18 pm , Blogger Minna said...

    Senaste veckan/veckorna (???) har det varit tutte hela tiden, från 2 - 6 ligger jag på sidan och sover - därav uppfuckad rygg. Men inatt var det faktsikt bättre...

     
  • At 9:20 pm , Blogger hampa said...

    Yllet: Hahha..
    Med Nora kunde jag alltid ta till vagnen eller bilen då sov hon, men den här lilla terroristen tar låång tid att komma till ro(skriker sig till sömns)sen vaknar han lätt.

     
  • At 9:21 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Flåt men då känns de lite bättre. Men stackars dig och din rygg :(

     
  • At 7:30 am , Blogger Millan said...

    Jag ser att ni lämnat massa kommentarer igår mellan 20-21. Tittar ni inte på Idol?!
    Nåja. Signe har bytt sovmönster så ofta så det är inte lönt att berätta. Hon har dock alltid sovit väldigt oroligt och är sjuuuukt lättväckt. När hon var fem månader sov hon inte alls om hon inte låg 5 cm ifrån mig. Nu är det dock mycket bättre. Hon sover tre-fyra timmar i egen säng. 8,5 timme är rekordet. Det har hänt EN gång.

     
  • At 1:44 pm , Blogger hampa said...

    Millan: Frank sover inte bättre i våran säng. Det känns hoppfullt att det ändrar sig.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home