nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, September 03, 2008

telefonlista

Jag gör som Minna:


Har du kysst nummer sju? Nej, och det kommer aldrig hända.

Har du träffat nummer nio i veckan? Nej men vi prommade i Fredags.

Älskar du nummer tio? Bettan på bemaningen. Ja när hon ger mig extrajobb.

Är nummer elva en sötnos? På sätt och vis, hon är våran BVC-sköterska.

Är nummer femton en bästis? Nej men superhärlig fd chef.

Har nummer sexton gått i samma klass som du? Hon är ngt äldre och uppväxt i småland så nix.

Brukar du hänga med nummer nitton? Jag undviker honom helst.

Är nummer tjugo bra? Mycket bra, en kompis.

Gillar du nummer tjugosex? Sådär, vi är inte polers direkt.

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande? Japp, en ganska ny kärlek.

Hur känner du nummer trettioåtta? Från när jag Malin och Geraldine gjorde den grekiska Ö-världen på 90-talet. (Hilfe, va länge sen)

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå? nej, vi är gamla kollegor.

Hur länge har du känt nummer fyrtionio? Alldeles för länge, min bror.

3 Comments:

  • At 10:39 pm , Blogger Minna said...

    Kommer din brorsa på nr 49... jag vet ju liksom vad hans namn börjar på.... hajja lång lista du har!!!!!

     
  • At 10:08 am , Blogger hampa said...

    Minna: Hahahah, alla mina polare du vet!!

     
  • At 10:48 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Tog en stund innan jag hajjade... rubriken upplyste sen. Där ser man nyttan av en vettig rubbe.

    Jag tänkte sen exakt lika som minna, herregud hur kan din brolla ha plats 49??? felstavat? hihi.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home