nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, October 29, 2008

Eller inte..

Vissa dagar är så intensiva, apajobbiga och osynkade att det enda man vill är att det blir kväll så man får lite lugn och ro. Bara få tänka sina egna tankar.
Ah, så kom kvällen och ungarna sover och J kollar på fotboll. Jag kan tänka hur många kloka tankar som helst. Men vad tänker jag på då? Jo, att Angelina Jolie och Brad Pitt kallas Brangelina av pressen, så om jag och Jörgen blev kända så skulle vi kunna bli Hannörgen.

Eller en annan nygammal tanke var att Ja, ha 7 ungar är väl ingen konst om man har 100 barnflickor, kockar, dietister och trädgårdsmästare. Men jag skulle inte vilja att nån annan tog hand om mina barn.. Men idag hade jag gladeligen ropat Nancy, tar du Frank på en prommenad. Jag är lite förkyld och behöver sova.

3 Comments:

  • At 11:52 pm , Blogger Karin said...

    Jag brukar fundera på vad man ska med 7 ungar till när man har Brad Pitt, kan tänka mig ett och annat som man skulle vilja ha lite ork till... Yardin el Karden skulle vi få heta för övrigt!

     
  • At 8:01 am , Blogger Millan said...

    Hahaha! Hannörgen. Det var kul :D
    Janne och jag skulle nog gå under "Manne".

     
  • At 10:30 am , Blogger hampa said...

    Karin: Hahaha. Man förstår ju varför hon anses som knäpp :)

    Millan: Inte lika glammigt som Brangelina, snarare tyskt och osexigt :D

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home