nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, October 09, 2008

Fröken Koll

Nu måste vi verkligen börja tänka på vad vi säger här hemma. Nora har öron som en elefant. Förra veckan frågade hon Var ligger Bolaget? Vad jag svarade? Ääh, hmm, Bolagret?! Det är en möbelaffär som ligger nära mormor.. Yada yada yada..

Idag åt vi blodpudding till middag, Jörgen frågar om jag vill ha sista skivan. Nej, jag tar en macka efter träningen istället svarar jag. Efter stund frågar han igen om jag vill ha den sista skivan och Nora säger bekäftigt Hon sa ju att hon inte ville ha mer, hon tar en macka efter träningen istället.

Efter middagen frågade hon Vad betyder Kidsen? Snart kan vi inte köra med svengelska heller hon fick nämligen en lek-och lärlåda "Lär dig engelska" av morfar.

4 Comments:

  • At 8:02 am , Blogger Millan said...

    Ha ha ha. Man vill helst inte bli som mina föräldrar som talade om "icecream" långt in på högstadiet, typ, fastän vi vetat vad det betydde sedan vi var sju år ungefär.

     
  • At 1:47 pm , Blogger hampa said...

    Millan: Jag vet en liten tjej (Inte Nora) som var arg och hennes föräldrar pratade om att lugna henne med Iceream, då skriker hon ännu argare "Jag vill inte ha glass"

    Föäldrarna är svenska. Då har man använt ordet liite för ofta :D

     
  • At 3:13 pm , Anonymous Anonymous said...

    hahaha, din lilla lögnhals. min syster och jag tvingades lyssna till finsksamiskt, dessutom skiten funkar fortfarande för ingen av oss lärt oss språket så där står vi fortfarande som sviskon. hur gamla vi är? huuru, 50-talister båda 2. hajja

     
  • At 5:45 pm , Blogger hampa said...

    Anonym: Engelska känns lite mer utbrett än Finsksamiska :)
    Men jag tror nog att ni kan vissa ord?!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home