nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, October 15, 2008

frukostsushi




Nora har en fantastisk fantasi. Oftast är det skitkul att vara med och leka eller bara lyssna på henne. Mindre roligt är det att vakna av att hon står och kraffsar på en, skäller som en hund och bara voffar till svar, och så är hon hund tills vi kommer till dagis.


Just nu leker hon jättemycket med sitt lego. Det kan bli vad som helst, imorse blev det tårta och sushi. Legobitarna var grädde, banan, blåbär, morot och päron, jag fick då välja vad jag ville ha på min tårta och så bakade hon en bit till mig. Sushin var svårare; orange blev lax, vit blev ris sen kom jag inte på nått mer då säger hon Men du kan få den där gröna såsen också. Hon menade wasabi. Sötnosen.


Frank blir helt vild när han ser alla legobitar. Han får tyvärr inte delta i tårtbakningen ännu, han bara dreglar ner allt. Men han ger sig inte, han ska fram.

2 Comments:

  • At 10:08 am , Blogger Nova och lillebror said...

    Kul perspektiv! Det ser ut som Frallan har fotat Nora på första bilden! ;-)

    Igår släppte jag kameran till lillebror (nova har ju redan tagit några serier som jag ju visat på bloggen) men Jacken lyckades fånga mitt öga med sitt finger för halva linsen, min fot och sin egen mage!(inte på samma bild dock...)

     
  • At 12:39 pm , Blogger hampa said...

    Nova och lillebror:
    Jag låg och kravlade bland legot för att få till de´.

    Kan du inte lägga ut Jacks bilder på bloggen?

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home