nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, October 14, 2008

identitetsförvirring

Ibland blir man förvånad, eller snarare lite chockad, och tänker Vem är jag?? Man tror man presterat maximalt, och vad händer? Jo, efter att ha läst i nån piffig tidning att ett tips till småbarnsföräldrar är att köra bönor, linser, ris m.m i storkok och sen frysa in i lagoma påsar, så jag har fixat linser, kikärtor och krossat bovete i lagom påsar och fryst in. Hallelulja!

Jag är mållös över mig själv. Kram och tack till mig själv.

4 Comments:

  • At 12:33 pm , Blogger yllet said...

    jösses kvinna! Du har ett ansvar mot oss andra mammor att slacka lite! baka bröd, ok. Koka linser och frysa in??? NEJ!

     
  • At 3:58 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Good for you!

    Men... jag håller med yllet lite där faktiskt... man får ju prestationsångest.
    Såg dessutom lite av programmet "matakuten" (heter det så?) igår med Melker och dom andra kockarna som försöker få styr på skolmaten. Man blir ju mörkrädd över vad som serveras! Hu. Ännu mer ångest.

    Nu är det slut med risifrutti för Jacken.

     
  • At 9:02 pm , Blogger hampa said...

    Yllet: Hahha, jag är en slackers, jag lovar, jag får bara lite ryck då och då..

    Nova och lillebror: Jag skulle på babyrytik i kyrkan lite senare så jag värmde upp min goda sida :D
    (Ifall ngn frågade vad jag gjorde på dagarna kunde jag svara "Kokar linser och fryser in i lagom portioner)Mohahah
    Vad är det med risifruttin?

     
  • At 2:01 pm , Anonymous Anonymous said...

    Glöm inte ta ut dem ur frysen bara.....

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home