nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Friday, October 10, 2008

Laxen

Om jag hade en terapeut. Jag har ingen men OM jag hade så skulle jag vilja prata om

1. Min shoppingskräck. Varje gång jag ska handla kläder blir jag bajsnödig och måste åka hem. Vilket har resulterat i, bara den här veckan, två felköp. Eller faktiskt tre om man räknar med att jag köpte Majsvälling istället för MildVälling. Men det var efter jag vart på Carlings så det var eftervindar av klädshopping.

2. Mitt hat mot pensionärer. För att de är i vägen fullkomligt överallt. Idag höll min huvudpulsåder på att spricka när en tant med rullator blockerar hela gången på ICA, för att hon ska fingra och vända på varenda djävla sillburk som finns. Sen att hon inte hörde mig när jag bad om att få komma förbi var som att hälla bensin på brasa.

3. Förslag på tålamodsövningar. Jag kan uppriktigt känna mig som Örjan Lax, och då menar jag flera gånger om dan.

4 Comments:

  • At 10:53 am , Blogger Minna said...

    Hampa darlig! Nån dag så lämnar vi ungarna hemma, så åker vi in till stan (söder) och så HJÄLPER jag dig!

     
  • At 9:28 pm , Blogger hampa said...

    Minna: **Hulkar fram** Jaa, tack.

     
  • At 9:27 am , Blogger Mia said...

    Låter bekant, jag ska köpa kläder, kommer hem med ännu ett träningslinne....jag kan inte ens köpa strumpor.

     
  • At 4:19 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Genestisk? jag kommer hem med svarta linnen men strumpor snor jag av Jörgen.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home