nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Wednesday, October 29, 2008

Om jag kunde bespara dig..

Frank och jag har vart snorisar idag, verkligen skitjobbigt att 1. va förkyld och bara vilja sova 2. bära på förkyld bebis som inte är nöjd nånsin.

Frank har för första gången i sitt lilla liv upplevt en ulv i fårakläder. På Noras dagis har det börjat en docksöt liten 1 1/2-åring som skrattar och charmar alla, alla utom de som är mindre, hon skrämmer livet dom. Skriker och puttas. Hon brukar försöka peta Frank i ögonen men idag körde hon en annan variant. Hon ställde sig brevid vagnen och gallskrek, och Frank blev så rädd att underläppen började darra och när jag kom fram till vagnen brast det. Han grät stora krokodiltårar. Han fortsatte snyfta långt efter han somnat. Lilla korvgubben, tänk på alla söta tjejer som kommer få dig att gråta. Huvaligen!

4 Comments:

  • At 9:46 pm , Blogger yllet said...

    men vad är det för fel på ungen?!? Slog du henne på njuren!?! :)

     
  • At 9:56 pm , Blogger hampa said...

    Yllet: Hahhaa, inte direkt men jag hade god lust när jag såg Frank gråta så..

     
  • At 1:07 pm , Blogger Nova och lillebror said...

    Men vem är det då??? Du måste berätta sen...

    Stackars lilla Frank som hela tiden ser nyfiket och med ett smajl på omvärlden så kommer en sån chock!
    Huga.

     
  • At 6:39 pm , Blogger hampa said...

    Nova och lillebror:
    Lilla Frk D. vet du?

    Jag vet. Knuten i magen satt i länge länge.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home