nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, October 21, 2008

Synd och skam

Nora: Jag vill fylla år snabbare.
Jag: jaha, varför då?
Nora: Jag vill dricka vin.
Jag: GULP!!

Nora sitter och bygger med lego. Plötsligt ger hon mig en "klump" av klossar. Varsegod, här vin till dig. Fast det inte är lördag..

Sköna barndomsminnen!!! Fast å andra sidan är det enda hon kommer ihåg från våran Kroatienresa att jag och mormor rökte. Långt efter vi kom hem satt hon med morotsstavar och låtstasrökte. Jag gör som mamma och mormor.
Men för helvete unge. Vi plockade stenar på stranden, vi badade i poolen, vi åt prinsessglass, du blev betuttad i lilla Jon från Norge, vi åkte båt och det enda du kommer ihåg är att vi rökte.

4 Comments:

  • At 10:15 pm , Blogger Minna said...

    Måste ha varit en chockartad syn. Mohahahaha.

     
  • At 10:39 am , Blogger hampa said...

    Minna: Speciellt när hon öppnade altandörren på glänt, och står och "blossar" i glipan.

     
  • At 12:19 pm , Blogger yllet said...

    haha! :) undrar vad hon leker på dagis? :D

     
  • At 8:30 am , Blogger hampa said...

    Yllet: Vissa saker vill man inte veta ;)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home