nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Thursday, October 09, 2008

Wilda western

Igår så följde även Noras kompis och lillebror med hem från dagis, och på vägen hem såg vi polishelikoptern snurra ovanför våra huvuden. Jag tänkte att nått av 2 närliggande centrum blivit rånat.
Men anyway, där gick jag med 4 barn. Frallan i barnvagnen, Jack 2 år på rullbrädan och tjejerna hoppandes och springandes lite överallt. Plötsligt går det en kille en bit efter mig och två killar på andra sidan vägen. Jag reagerar först inte över dom men när de trycker sig mot en bergsvägg för att gömma sig för helikoptern suger det till i magen.

Jag hinner bara tänka Ooops, dags att ta alla ungar och pinna hemmåt innan det dyker upp en civilbil som plockar killarna på andra sidan vägen. Killen bakom oss vände och sprang. Sen dyker det upp flera civilbilar och jag hörde en kille avvek upp till höger.

Lite spännande men när jag hörde att det skett ett försök till väpnat rån blev jag lite skakis. När man tänker på vad som KUNDE ha hänt.

4 Comments:

  • At 4:03 pm , Blogger yllet said...

    läskigt!! lite mer vardageedge än man behöver om man släpar runt på kiddosar!!

     
  • At 5:02 pm , Blogger hampa said...

    Yllet: verkligen. Men bor man i vilda western så gör man :)

     
  • At 7:07 pm , Blogger Minna said...

    Söder om söder is the shit! :D

     
  • At 8:53 pm , Blogger hampa said...

    Minna: japp.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home