nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Tuesday, November 04, 2008

Eksemus ryggus

Jag börjar tro att Frank har osynliga eksem på ryggen och rumpan. När vi ska byta blöja på honom gör han en blixtsnabb deathroll och lägger sig på magen; skitnöjd ligger han där och flinar. Stoppa honom är lögn, han viker in huvudet på nått märkligt sätt. Om det är helt djävla omöjligt att byta blöja ska vi inte prata om att klä på honom.

Idag kom jag på den briljanta idén att han får ha Noras gamla nattlinnen på sig. Inte jämt, även om det vore skönt, men på kvällen istället för en pyjamas som ska brottas på. Speciellt vid kl 04 på morgonen är jag väldigt osugen på att ägna en kvart åt att få på jamasen igen.

Sen upptäckte jag att han kan sitta själv kortare stunder. OM man sätter honom. För själv sätter han sig inte. Varför ska man sitta när man kan stå upp? Det måste vara eksemen som kliar.

UPDATE: Jag borde få ett eget läkarleg. jag knew it! Läs rad 4 väldigt väldigt noga.

6 Comments:

  • At 10:42 pm , Blogger Minna said...

    jag kämpar varje dag med blöjor och påklädning. Jag springer efter ungen och slänger på honom kläderna. Hopplöst!

     
  • At 8:34 am , Blogger hampa said...

    "Springer efter ungen och slänger på honom kläderna" Hahahaha. Själv kör jag brottning; håller i en arm, parerar med en annan, svingar ner och drar.

     
  • At 6:28 pm , Blogger Mia said...

    Ha det underbart skönt utan kläder i Thailand!
    Själv ska jag gå här med alla mina kläder på. De allra tjockaste. Jag behöver inte bry mig om solskydd heller. Jag kommer inte att få sand mellan tårna, definitivt inte! ;) Skulle jag vara avis??Pytte pytte lite då.

     
  • At 7:33 pm , Blogger hampa said...

    Alis: Sand mellan tårna är värdelöst, eller i sängen. Blää.

    Vi kommer defenitivt att tänka på er den 26 Dec.

     
  • At 10:46 pm , Blogger Karin said...

    Ja, det har definitivt sina fördelar att vara i ett varmt klimat - inga mössor, overaller, varma tröjor att dra på. Ella är iofs rätt medgörlig än så länge men mössa hatade hon verkligen. Skönt att slippa det.

     
  • At 9:32 pm , Blogger hampa said...

    Karin: Lyllo er. Frank sliter som en besatt i sin mössa, så hamnar den över ögonen och så skriker han ännu mer :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home