nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Sunday, December 21, 2008

elefant

Nu har de flesta som ska va vara här över jul och nyår anlänt. Området är fullt med ungar och det tjoas och tjimas från morgon till kväll. Det fantastiska är att alla barn leker tillsammans och de äldre tar hand om de yngre. Igår var klockan halv elva när jag hämtade in Nora för att gå och lägga sig.

Igår hade värdparets son skolavslutning och vi blev ininbjudna. Jag tänkte nog inomhus, kanske en svettig aula för mamman sa att barnen hade dansuppvisning. När vi kom dit var det som en gigantisk cirkus. Med sjukt hög ljudvolym. Det var lotterier, de sålde mat; grillspett, färsk frukt, tajmat, dom sålde hundvalpar, uppsminkade 4-åringar hade dansuppvisning. Och så fullt med folk så klart. Helt galet men väldigt kul att se.

Sen har Nora ridit elefant. Hon fick ta med sig sin mormor så agerade jag fotograf. Nora sa att det inte var läskigt alls. Dom hade tydligen säkerheltsbälten däruppe på elefanten.Fast jag tror att bebiselefanten som spelade munspel och rockade rockring imponerade mest på Nora.
Frank försvann som vanligt med nån av personalen, sen när jag letade efter honom stod han nere i elefantstallet och fick blöta pussar av en snabel. Tjejen sa att Frank hade redan suttit uppe på elefantryggen. Gulp! Min bebis!!

Annars.. shoppingen går dåligt, pencilinen har gjort verkan, vi är ganska bruna, jag längtar efter min bror och hans tjej, äter fortfarande tajmat med glädje.

Folk har julpyntat här nere men det hjälper inte. Jag fattar inte att det är jul snart, jag har verkligen ingen julstämninmg. Jag köpte julklappar till Jörgen och till mig från honom på taxfreen så nu ska bara barnen få några paket sen är min julstress över.

3 Comments:

  • At 8:35 am , Anonymous Anonymous said...

    ojoj, va läbbigt med alla dessa vilddjur, di barna di barna.du glömde berätta va mormor tyckte om elefantresan, en liten undran bara?
    kram // Gamman

     
  • At 10:25 pm , Blogger Minna said...

    Merry kräkmas från Minnert...

     
  • At 7:25 am , Blogger hampa said...

    Gamman: Helt okej faktiskt.

    Minna: very merry to you too.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home