nora&brorsan

Mest om Nora och nu med lillebror Frank, om livet i förorten med en lättretad mamma och en matnörd till pappa.

Saturday, December 06, 2008

Rapport från Baan Fanny

När jag och Jörgen bestämt att vi skulle äta lunch på arlanda sa Nora Jag vill INTE äta lunch, jag vill vara i Thailand. Tur för henne, och oss, att hon inte vad som skulle komma.. Resan gick över all förväntan, alla kunde sova och Frank skrek inte. MEN när vi landat, väckt ungarna (Svensk tid var kl 24.00) och packat ihop allt handbagage som var utspritt över nästan hela planet får vi ett raspigt och obegripligt meddelandeav kaptenen. Vi fattade ialf att vi får vänta i ca 30 min. Folk satte på sina mobiler och via sms och samtal fick vi veta att det var demonstrationer på flygplatsen och vi blivit omdirigerade till gamla flygplatsen. I vilket fall som helst så blev vi sittandes i 7 timmar på flygplanet. (Den enda som var glad va Frank, vaken mitt i natten och äta kex.) När vi kom av var det 10 tusentals männsikor som skulle igenom passkontrollen. Svettigt värre, men efter bara en stund kom en kille och sa att vi kunde komma med honom, för att vi hade småbarn, så han ledde oss förbi hela kön. Sen tog det ett par timmar att få väskorna. Det låter asjobbigt men jag måste säga att det gick bra ändå.

Efter ett par dagar blev det sjukhuset med Frank; diarre, kräkningar och hög feber. Efter det blev båda ungarna tokförkylda. Så vi har vart ganska begränsade till huset och området. Därför inga blogginlägg.

Men till det roliga: Ca 28 grader varmt och ganska mkt vind. Frank är naken mestadels (Diarrèn har gått över) och Nora har klänning och nyinköpta klac-klack. Vi solar och badar i poolen. Igår kom morsan och Perre. Nora satt vid grinden och väntade i 45 minuter. Hon blev så himla himla glad att de dom. Hon har sovit i deras hus i natt. Hon sa till mig Nu ska jag svära.. Jag längtar SKITmycke efter mormor. Så nu har datorn och barnvakt kommit. Kan inte bli bättre. Idag kl 15 har vi beställt hem en massagetjej som ska göra händer, fötter och massage här ute på gräsmattan.

7 Comments:

  • At 7:14 am , Anonymous Anonymous said...

    struppan, åh va skönt att få ha en mormor som de t.o.m. går att svära för. men ännu bättre att lillstruppen också har tillfrisknat, kämpigt värre m semester kan de bli. massor av kramar till er alla från Gamman

     
  • At 7:18 am , Blogger hampa said...

    Gamman: Han mår mkt bättre, men tyvärr måste han ta medicin 3 ggr om dan. Inte så poppis.

    NOra kör med "I thailand får msan göra som man vill" Praktiskt för henne, men inte för mig.

     
  • At 10:08 am , Blogger Minna said...

    Hallåååå, äntligen är du här igen! Läbbigt med Franken men skönt att han mår bättre nu! Men nu får du komma hem snart. Kram

     
  • At 4:27 pm , Blogger hampa said...

    Minna: Heeej! Skönt att va tillbax, jag har haft kraftig abstinens..

    Jag vill inte komma hem ännu.

     
  • At 8:56 pm , Blogger Millan said...

    Det var ju ett inlägg med lite blandat innehåll det där. Stackars Frank :( Men vad skönt ni verkar ha det nu :) Ha det toppen!

     
  • At 9:08 pm , Blogger Karin said...

    Herregud vilken jobbig resa!

    Skönt att allt verkar vara bra med er nu iaf, hoppas ni får vara friska, välmasserade och solbrända ett tag framöver nu!

     
  • At 5:49 am , Blogger hampa said...

    Millan: Vi har de oförskämt bra, lite solbränna och manikyr så är jag nöjd.

    Karin: Det hoppas jag oxå.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home